عشق
دهکده سرگرمی
عاشقان هرکه را دوست دارند زیبا میبینند/هوس بازان هرکه را زیبا ببینند دوست دارند

 

صحنه ای زیبا در لیلی و مجنون نظامی ؛

 ...پدر مجنون که در کار عشق او درمانده شده بود ، وی را به پیشنهاد مردم در موسم حج به زیارت کعبه می برد و او را پند می دهد که در این جایگاه از خداوند طلب شفا و فراموشی عشق کند ؛ مجنون با شنیدن این سخن نخست گریست ولی ناگهان به خنده آمد و به دامان کعبه آویخت .

باقی داستان و مناجات مجنون با خدایش را را از زبان نظامی بشنوید :

 

می گفت : گرفته حلقه بر در               کامروز منم چو حلقه بر در

در حلقه عشق جان فروشم                    بی حلقه او مباد گوشم

گویند ز عشق کن جدایی                     کاین است طریق آشنایی

من قوت ز عشق می پذیرم                   گر میرد عشق من بمیرم

پرورده عشق شد سرشتم                  جز عشق مباد سرنوشتم

آن دل که بود ز عشق خالی                  سیلاب غمش براد حالی

یا رب به خدایی خداییت                       وآنگه به کمال پادشاهیت

کز عشق به غایتی رسانم                   کو ماند اگر چه من نمانم

از چشمه عشق ده مرا نور          وین سرمه ز چشم من مکن دور

گر چه ز شراب عشق مستم          عاشق تر ازین کنم که هستم

گوینده که خو ز عشق وا کن               لیلی طلبی ، ز دل رها کن

یا رب تو مرا به روی لیلی                      هر لحطه بده زیاده میلی

از عمر من آنچه هست بر جای          بستان و به عمر لیلی افزای

گر چه شده ام چو مویش از غم       یک موی نخواهم از سرش کم

از حلقه او به گوشمالی                           گوش ادبم مباد خالی

بی باده او مباد جامم                              بی سکه او مباد نامم

گر چه ز غمش چو شمع سوزم               هم بی غم او مباد روزم

 

 



نظرات شما عزیزان:

مریم...........
ساعت9:08---27 ارديبهشت 1392
سلام..... واقعا وبلاگتون قشنگه خیلی خوشم اومد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 8 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط علی حسین بر

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 36
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 94676
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1